انواع رایج ترین تبلیغات اینترنتی

همان طور که گفته شد تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد که استفاده از هریک از آن‌ها تاثیرات خاصی بر کسب و کار شما خواهد گذاشت.
بدون تردید می‌توان گفت که استفاده از هریک از انواع تبلیغات اینترنتی، سبب اعتبار بخشیدن به کسب و کار مورد نظر خواهد شد.
نکته‌ای که در استفاده از این نوع تبلیغات باید در نظر داشته باشید این است که نیازی نیست حتما همه روش‌ها را امتحان کنید، بلکه باید متناسب با هدف خود، بهترین روش‌ها را انتخاب کرده
و بر روی همان موارد تمرکز کنید. در ادامه با انواع این تبلیغات آشنا خواهید شد.

تبلیغات کلیکی (Pay Per Click):

شرکت‌هایی وجود دارند که به راحتی می‌توانید به وسیله جستجو در گوگل آن‌ها را بیابید. این شرکت‌های تبلیغاتی، معرفی محصولات شما را به صورت کلیکی در اینترنت انجام می‌دهند.
منظور از کلیکی بودن تبلیغات، این است که به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات و لینک انجام شود و مخاطبی به سایت شما ورود پیدا کند، مبلغی از جانب شرکت تبلیغاتی دریافت می‌شود.
به این روش تبلیغاتی PPC (پرداخت به ازای کلیک) نیز گفته می‌شود.

تبلیغات همسان (Native):

وقتی صحبت از تبلیغات همسان یا Native می‌شود، معمولا تبلیغات اینترنتی غیرمتداول در ذهن‌ها تداعی می‌گردد. دلیل این امر این است که در این نوع تبلیغات، از بنرها و یا متن‌های تبلیغاتی استفاده نمی‌شود،
بلکه تلاش می‌شود تا اعتماد کاربر به وسیله ارائه راه حل برای مشکلات آنان، جلب گردد. برای جلب اعتماد، راه‌های متعددی وجود دارد، اما یکی از متداول‌ترین آن‌ها، راه اندازی وبلاگ است.
در وبلاگی که به منظور تبلیغات همسان راه اندازی کرده‌اید، باید در مورد موضوعات پیرامون کسب و کارتان صحبت شود، اما منظور از این موضوعات، تنها تولید محتواهای تبلیغاتی و معرفی محصولاتتان نیست،
بلکه باید به تولید محتوای مفید و ارزشمند برای کاربر نیز بپردازید.
دلیل محبوبیت این روش تبلیغاتی این است که نه تنها کاربر در زمان مواجه با آن، احساس آزردگی خاطر نمی‌کند، بلکه با ارائه محتوای کاربردی و مفید، سبب رضایت آنان نیز خواهد شد.

تبلیغات بنری :

یکی از رایج‌ترین انواع تبلیغات اینترنتی که در همه جا قابل مشاهده است، تبلیغات بنری می‌باشد. امروزه سیستم‌های بازاریابی متعددی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.
کسب و کارهای مختلف می‌توانند به وسیله ثبت درخواست در این سیستم‌ها و ثبت بنر خود و مشخصات سایت، شروع به تبلیغات بنری نمایند.


شیوه محاسبه هزینه تبلیغات بنری به طور معمول به صورت کلیکی (PPC) یا به ازای هر نمایش (CPM) است. پلتفرم گوگل ادز در این زمینه نیز فعالیت دارد و صاحب بزرگترین شبکه تبلیغات نمایشی می‌باشد.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی :

بخش مهمی از زندگی روزانه همه ما تشکیل شده از شبکه‌های اجتماعی می‌باشد؛ به همین دلیل است که از این شبکه‌ها برای آگاهی از برند و دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده می‌شود.
تبلیغات اینترنتی با استفاده از این روش هدفمند انجام می‌شود؛ به صورتی که با استفاده از امکان بازاریابی اختصاصی، که در بیشتر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، سبب ایجاد کمپین‌های جدید برای کسب و کارها می‌شوند.
به منظور تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، معمولا از مواردی مانند: اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین استفاده می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *