اهمیت داشتن وبسایت شاید در وهله اول چندان ملموس نباشد اما با رشد کسبوکار تجاری در دنیای آنلاین متوجه کمبود چنین پلتفرمی میشوید.
چرا که امروزه اغلب کسبوکارها در حال خروج از فضای سنتی و در حال ورود به فضای دیجیتال هستند که برای انجام چنین تحولاتی ابزارهای مختلفی وجود دارد؛
مثلا استفاده از شبکههای اجتماعی مختلف و تاسیس یک صفحه ویژه برای کسبوکار یا استفاده از پلتفرمهای مختلف مجازی برای ارائه خدمات و محصولات به طیف گستردهای از مشتریان.
در همین راستا، راهاندازی یک وبسایت منحصر به فرد برند و نام تجاری، شاید یکی از بهترین تصمیماتی باشد که باید برای مهاجرت از فضای سنتی به فضای آنلاین آن را اجرایی کنید.
شاید از خودتان بپرسید که اهمیت داشتن وبسایت چقدر است؟ و اصلا چرا باید از چنین پلتفرمی برای ارتباط با مشتریان استفاده کرد؟ اگر میخواهید پاسخ مناسبی برای چنین سوالاتی پیدا کنید،
تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.
بررسی اهمیت داشتن یک وب سایت :
امروزه تمامی کسب و کارهایی که در فضای اینترنت مشغول به فعالیت هستند به خوبی میدانند که داشتن یک وب سایت درست مانند داشتن کارت ویزیت، برای آن ها و کسب و کارشان بسیار ضروری است.
از سوی دیگر، داشتن وب سایت مشابه داشتن یک کاتولوگ تبلیغاتی است که با استفاده از آن میتوانید تمام محصولات خود را به مشتریان نشان دهید.
البته این کاتولوگ به راحتی برای میلیونها کاربر نمایش داده میشود و شما با صرف هزینه های فوق العاده پایین، میتوانید با خلاقیت و ارائه محتوای کاربرپسند، معرفی محصولات خود را چندین برابر جذاب تر کنید.
به یاد داشته باشید که منظور ما از اهمیت داشتن وب سایت، راه اندازی و طراحی سایت کاملا حرفهای است که پاسخگوی نیازهای مشتری باشد و بر اعتبار کسب و کارتان بیفزاید.
در غیر این صورت، وجود وب سایت هیچ کمکی به بیشتر دیده شدن و افزایش فروش تان نمیکند.
به دلایل مهم اهمیت داشتن وب سایت که در ادامه آوردهایم به خوبی فکر کنید.
مردم مهم ترین نیازهای خود را در اینترنت سرچ میکنند :
گوشی های تلفن همراه متصل به اینترنت که اتفاقا همیشه و در هر جایی در اختیار کاربران هستند؛ موجب میشوند که آنها هر لحظه برای بدست آوردن هر چیزی، بی درنگ از سایتها کمک بگیرند.
اگر دندان درد داشته باشند در گوگل نام بهترین دندانپزشک را سرچ میکنند و اگر گرسنه باشند، با یک جستجوی ساده، از نزدیکترین و بهترین رستوران اطراف، غذای مورد علاقه خود را سفارش میدهند.
آنها برای خرید حتی یک کرم دست و صورت نیز، با گشت و گذار در سایتهای مختلف، قیمت برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه میکنند، مشخصات هر محصول را به دقت بررسی کرده
و سپس اقدام به خرید از میان دهها برند موجود میکنند.
حال تصور کنید که شما سازنده کرم دست و صورتی هستید که دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است اما هیچ وب سایتی برای معرفی محصولتان ندارید؛
بیتردید میتوانید حدس بزنید که چه سرنوشت تلخی در انتظار کسب و کارتان است! پس اگر جواب نیازهای مشتریان خود را در دست دارید، بهتر است خودتان را نشان دهید